Reset heeft een nieuwe afdeling: Field Service Engineering. Door de groei van ons bedrijf werd het voor de engineers steeds moeilijker om naast de grote opleveringen, het kleinere onderhoudswerk en de noodgevallen op te pakken. Tijd voor een nieuwe afdeling.

Ik praat vandaag met Mike Stoop, al zeven jaar een vaste kracht bij Reset. Hij is begonnen als stagiair en blijven plakken. Via de werkvoorbereiding is hij doorgegroeid naar de servicedesk. In de drie jaar dat hij daar zat, heeft hij naar eigen zeggen zeker verschillende 1000 gebruikers van Reset aan de lijn gehad. Een bekende stem dus voor onze klanten. En nu ook een bekend gezicht, want we laten Mike nu ook de deur uit als Field Service Engineer.

Mike, wat doet de afdeling Field Service Engineering?

Wat niet? Voorbereiding voor de engineers,het analyseren en repareren van hardware en software, klaarmaken van werkplekken in de cloud. Onze werkzaamheden zijn enorm divers en onze werkplaats is dat dus ook. Voor het opzetten van deze afdeling zijn de oude werkplaats en opslag verbouwd. We hebben bureau-plekken gecreëerd en sta-plekken. Op deze manier kunnen we al onze werkzaamheden op één plek uitvoeren. Op de sta-plekken worden bijvoorbeeld laptops voorbereid en reparaties uitgevoerd.

Mike Stoop, Field Service Engineer

Mike Stoop, Field Service Engineer

Mocht er zich een noodsituatie voordoen bij een klant, een bedrijf ligt plat doordat het netwerk eruit ligt, dan moet er een engineer naartoe. Maar die zijn bijna altijd buiten de deur. Wij kunnen dan met de juiste apparatuur vanaf hier alvast naar de klant om het probleem te onderzoeken en een oplossing voor te bereiden. Vaak kunnen wij het zelf ook al oplossen. Ik heb pas bij een klant bijvoorbeeld nog een internet fallback systeem opgezet. Als de bekabelde internet verbinding wegvalt, wordt het omgeleid via een 4G-systeem. Ook dat zijn oplossingen die wij bedenken en implementeren.

Reset - Field Service

Waarom heb jij de overstap gemaakt naar Field Service?

Dit is echt de stap die ik wilde maken nadat ik jarenlang ervaring had opgedaan op de servicedesk. Daar los je allerlei problemen op via de telefoon, of door tickets door te verwijzen naar engineers. Maar wie mij een beetje kent, weet dat ik niet kan stilzitten. Ik wilde graag naar buiten toe, het geleerde in de praktijk brengen. En nu heb ik dus de kans gekregen om door te groeien naar Field Service Engineer. Ik doe weer nieuwe ervaring op, waardoor ik uiteindelijk zelf als engineer op pad kan om de grote klussen beet te pakken. En het is natuurlijk erg leuk dat als ik bij een klant kom, ze me nog herkennen nog van mijn werk op de servicedesk.

Reset - Field Service - Werkplek
Reset - Field Service
Reset - Field Service