Home/Blog/ISDN Verdwijnt. Is VoIP iets voor u?

ISDN Verdwijnt. Is VoIP iets voor u?

Per september 2019 verdwijnt ISDN.  Grote telecomaanbieders stoppen met ISDN omdat zij vinden dat de internetverbindingen stabiel genoeg zijn om spraak via het internet te laten verlopen en er geen behoefte meer is aan ISDN lijnen. Veel ondernemers stappen over op VoIP. Hoe weet u of dat VoIP een goed alternatief voor u is? Reset legt het u uit.

VoIP staat voor Voice over IP, oftewel bellen via internet. Hiervoor heeft u geen vaste ISDN centrale meer nodig omdat deze centrale zich in het internet bevindt. Groot voordeel van VoIP is dat uw centrale qua beveiliging altijd up to date is en u als bedrijf heel flexibel bent. U kunt namelijk op elke plek waar internet is een telefoon aansluiten op de internetverbinding en bellen alsof u op kantoor bent.

VoIP telefonie is erg populair. Er zijn op internet veel aanbieders te vinden met goedkope abonnementen. Deze providers hebben niet altijd de juiste beveiligingsmaatregelen genomen waardoor u als ondernemer gevoelig bent voor storingen, verlies van privacy of hackers.

Waar kunt u op letten?

  • Providers dienen ACM geregistreerd te zijn;
  • Niet gegarandeerd dataverkeer (gray-routing) is dataverkeer waarop geen kwaliteit gegarandeerd kan worden. Een goede provider verstrekt enkel gegarandeerde kwaliteit dataverkeer;
  • Providers zijn verplicht een continuïteit- en calamiteitenplan aan u te kunnen overleggen

VoIP lijnen worden op verschillende manieren aangeboden. Het kan zijn dat u betaalt voor het maximum aantal gelijktijdige gesprekken, onbeperkt bellen/databundel of voor gesprekstijden afgerond per minuut. Hoewel deze situaties gunstig voor u lijken. Zijn ze dat niet.

Zo mist u bij afname van een maximum aantal lijnen telefoongesprekken tijdens topdrukte en bent u genoodzaakt extra lijnen af te nemen. Bij afgeronde gesprekstijden per minuut bent u dief van uw eigen portemonnee aangezien VoIP de mogelijkheid biedt om per seconde te betalen. En wanneer u een onbeperkt bellen/databundel heeft afgesloten en u gebruikt maar de helft, betaalt u in feite twee keer het geadverteerde bedrag van de bundel.

Wilt u overstappen dan hoeft u zich geen zorgen te maken over de apparatuur die u reeds in uw bezit heeft. De meeste traditionele apparatuur is gewoon nog te gebruiken op uw VoIP centrale. Uw aanbieder dient hiervoor wel ondersteuning te hebben. Mocht uw apparatuur toch niet geschikt blijken voor VoIP, dan is dit vaak met kleine aanpassingen alsnog mogelijk.

Mogelijkheden met VoIP zijn:

  • Automatisch de telefooncentrale geopend of gesloten zetten;
  • Thuiswerkplekken aanmelden op uw centrale van kantoor;
  • Automatisch klantkaarten openen in uw CRM, ERP of webbrowser;
  • Integratie met CRM en ERP systemen;
  • Telefoonboek-synchronisatie met Microsoft Exchange en diverse databases
  • Zie of uw collega’s bereikbaar zijn in een dashboard;
  • Belstatistieken bekijken.

Wat kan Reset voor u betekenen?

Reset is een ACM geregistreerde provider en fabrikant van Cloud VoIP. De ontwikkelingen hebben wij in eigen beheer wat ons flexibel maakt in verschillende VoIP oplossingen. Wij voeren altijd de laatste veiligheidsupdates door op de telefooncentrales. Daarnaast betaalt u enkel per telefoonnummer en het aantal gelijktijdige gesprekken is onbeperkt. Vanzelfsprekend brengen wij de gesprekstijd per seconde in rekening.

Bent u nieuwsgierig naar de besparingsmogelijkheden? Bij een van onze accountmanagers kunt u een vergelijkingsberekening laten opstellen.

Download de whitepaper

Mis deze whitepaper niet. We leggen uit met welke zaken u rekening moet houden bij het overstappen op VoIP.

  • Veiligheid
    Wat zijn de zwakke plekken van VoIP en hoe ga je hier mee om?

  • Nieuwe toepassingen
    VoIP opent de deuren van nieuwe technieken en mogelijkheden

  • Kosten
    Besparen met VoIP, is dit vanzelfsprekend?

  • Compatibiliteit
    Is traditionele apparatuur nog aan te sluiten?

  • Overstappen
    Waar u rekening mee moet houden als u overstapt van ISDN naar VoIP.

Download direct de whitepaper
2017-08-27T23:02:11+00:00 20 augustus 2017|Blog|