Rob Aalders is één van de oprichters van Reset. Hij bundelde 8 jaar geleden zijn krachten met Roland Ketel en gezamenlijk lieten ze hun onderneming uitgroeien naar een ICT-bedrijf met 21 werknemers.

Hoe is Reset eigenlijk begonnen?

“Reset is ontstaan uit twee zelfstandige ondernemers die elkaar kenden uit hun schoolperiode en besloten om hun activiteiten samen te voegen. Roland en ik waren in het verleden ook beiden werkzaam in een particuliere computerzaak in Wateringen. In 2003 besloot ik echter om vanuit de Randstad te verhuizen naar de Noordoostpolder. Van daaruit ben ik als zelfstandig ondernemer begonnen en 4 jaar actief geweest in de ICT. In die jaren heb ik als ondernemer veel ervaring op gedaan met projecten, klantcontact en onderhoud. Tijdens een groot project in Leiden besloot ik de hulp van Roland in te schakelen, die destijds ook als zelfstandig ondernemer actief was in softwareontwikkeling. Deze samenwerking beviel ons beiden zo goed, dat we in 2007 besloten om een gezamenlijke VOF op te richten. Doordat we elkaar heel goed aanvulden -en ons daardoor goed konden richten op verschillende aspecten binnen de organisatie- is het sindsdien erg hard gegaan met ons bedrijf. Eind 2007 namen we de eerste 2 medewerkers in dienst, waarna we ons team gemiddeld met zo’n 2 à 3 nieuwe collega’s per jaar hebben versterkt. Hierdoor hebben we nu (in 2015) een jong en dynamisch bedrijf met 21 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen.”

Wat is in die 8 jaar het mooiste wat je met Reset hebt meegemaakt?

“Er zijn veel mooie en belangrijke momenten geweest, die ervoor hebben gezorgd waar we nu staan met Reset. Het meest trots ben ik toch wel op de geslaagde samenvoeging van overgenomen concurrenten binnen onze organisatie. Ik vind de flexibiliteit van de organisatie en de inzet die al het personeel in deze periodes heeft geleverd geweldig.”

Wat vind je het leukste om te doen binnen je eigen bedrijf?

“Het continu bezig zijn met het zoeken naar verbeterpunten binnen de organisatie is niet alleen een uitdaging, maar ook leuk om te doen. Toch blijf ik de techniek ook altijd intrigerend vinden en ben ik daardoor ook altijd bereid om bij te springen bij een grote oplevering of plaatsing.”

Wanneer komen onze klanten (nog) met jou in contact?

“Binnen de organisatie valt het aansturen van de afdelingen Servicedesk, Engineering/Delivery en Administratie binnen mijn verantwoordelijkheden, waardoor ik wat minder direct contact met klanten heb. Onze Teamleiders zijn het vaste aanspreekpunt van deze afdelingen en ik zorg op de achtergrond ervoor dat zij goed (kunnen) functioneren. Wel probeer ik regelmatig bij gesprekken of opleveringen aanwezig te zijn om het gevoel met klanten niet te verliezen.”

Waar hoop je dat Reset over de volgende 8 jaar staat?

“Ik hoop dat de samenwerking en dynamiek binnen ons bedrijf niet verandert en we ons nog verder gaan ontwikkelen. Cloud zal hierbij een belangrijk speerpunt zijn.”

Wat doe je stiekem op kantoor (waar je collega’s niets van afweten)?

“Ik hoef gelukkig niks stiekem te doen op kantoor, maar als ik toch iets moet bekennen: ik vind het fijn om ’s ochtends wakker te worden met een lekker muziekje en wil die nog wel eens te hard aanzetten in de kantine (tijdens het zetten van het eerste bakkie koffie).”

Als je vrij bent (en even niet achter een scherm zit), wat doe je dan zoal?

“Op de dagen dat het erg druk is op kantoor, is het soms moeilijk om je hoofd leeg te krijgen. Ik probeer thuis altijd te ontspannen en te genieten van mijn gezin.”