Project omschrijving

Labore en Reset, al 12 jaar een versterkende combinatie

Robert Overgaag Joost van der Heijden labore

Joost van der Heijden en Robert Overgaag, directie Labore

In de meetingroom van Labore kijk ik samen met Robert Overgaag en Joost van der Heijden naar een schilderij van Delft uit 1615. Het is een uitzicht over de Schie richting het centrum. Er is geen hoogbouw. De Oude en de Nieuwe Kerk (nu ook klant van Reset) en het stadhuis torenen indrukwekkend boven de kleine houten arbeidershuisjes uit. Op de voorgrond rijdt een koets met gevolg van stadhouder Maurits richting Den Haag. Wellicht had hij het grootboek van de stad Delft bij zich.

Papieren grootboeken zijn al heel lang niet meer van deze tijd. Maar de snelheid waarmee papieren administraties werden vervangen door digitale was wel erg groot. Eind 2007 besloten Robert Overgaag en Joost van der Heijden om voor zichzelf te beginnen. Ze kregen de kans om Labore over te nemen.

Samenwerken sinds de start-up
Al pratend met Robert en Joost blijkt dat Reset en Labore al een aardige geschiedenis hebben, die teruggaat naar toen beide bedrijven nog klein waren. Labore is al sinds het begin financieel adviseur van Reset. Toen Reset nog Simplexxion was maakte Roland Ketel kennis met Robert Overgaag om hun computernetwerk te gaan beheren. Het was 2007 en Labore had net zijn eerste netwerk geïnstalleerd. Roland stelde toen nog voor om het netwerk- en systeembeheer te doen in ruil voor de boekhouding van Reset. Maar goed dat dat toen niet is gebeurd, want beide bedrijven zijn sindsdien hard gegroeid. Een twaalfjarige samenwerking waarbij de specialismen van beide bedrijven elkaar hebben versterkt.

Efficiëntie door automatisering
Labore is een kantoor gespecialiseerd in de geautomatiseerde verwerking van administraties. Salarisadministratie, opmaak van jaarrekeningen, rapportages en gespecialiseerd in fast-service franchiseformules. Hierbij willen zij, net als Reset, voorop lopen in het gebruik van slimme, nieuwe technieken om de efficiency te verhogen en de kwaliteit van de geleverde diensten zo hoog mogelijk te krijgen. Met service en klantvriendelijkheid als hoogste goed.

Weg met servers!
Vroeger draaiden intern eigen servers voor de verschillende softwarepakketten. Servers die onderhoud nodig hadden. Software die moest worden geüpdatet. Een eigen netwerk dat altijd moest werken. En als er dan iets mis was, dan moest je even wachten tot de engineer er was.

Dat is in de afgelopen twaalf jaar wel veranderd. Nu draait de software van Unit4 en Accountview in de Cloud van Reset. De medewerkers van Labore werken via de Cloud Desktop remote op de servers van Reset. Dit betekent dat ze niet lokaal op hun eigen PC’s werken, maar op afstand op een virtuele machine. Hierdoor is de verbinding tussen de werkplek en de software op de software optimaal. Geen onderhoudskosten meer, geen hooggevoelig netwerk. Het systeembeheer vindt plaats op afstand vanuit het NOC van Reset.

Geen onverwachtse kosten meer
In het verleden was er een complex netwerk nodig om deze software via terminals bereikbaar te maken voor de medewerkers. Daarnaast was er natuurlijk nog een telefonienetwerk met een eigen PBX. Tot voor kort waren hiervoor nog losse onderhoudscontracten en kostte elke losse storing tijd en geld. Maar ook met de oplossing hiervoor liep Labore voorop. Ze waren één van de eersten die overstapten op Reset Unlimited. De abonnementsvorm voor ICT-beheer waarbij er geen incidentele kosten meer zijn, maar enkel een vast bedrag per maand. Geen zorgen meer over ICT, maar wel altijd support en ondersteuning voor het ICT-beheer wanneer dat nodig is en altijd up to date. Want in combinatie met Office 365 heb je ook altijd de nieuwste software voor kantoorwerkzaamheden.

Samen sterk voor DHL
Al meer dan twaalf staan Reset en Labore voor elkaar klaar. En niet alleen op zakelijk gebied. Samen ondersteunen ze ook sportvereniging De Hollandse Leeuw (DHL) in Delft. Want beiden vinden we het belangrijk dat maatschappelijke initiatieven worden ondersteund en kansen moeten kunnen krijgen om te groeien en te bloeien. Zo kan DHL nu verbouwen en zijn accommodatie vernieuwen. En zijn ook zij klaar voor de toekomst.

www.labore.nl

“Al vele jaren is Labore zowel een vaste klant als de verwerker van onze administratie. En het leuke is dat we elkaar constant kunnen uitdagen met vernieuwingen en verbeteringen.”

Roland Ketel
Roland KetelCEO