Monitoring van al uw
bedrijfsprocessen 24/7.
Reset beschikt een state of the art Network Operations Center (NOC) op eigen locatie. Vanuit het NOC handelen wij wanneer er door calamiteiten, storingen of andere oorzaken bedrijfsprocessen stil komen te liggen.
Storingen opgelost voor u het weet.
Het NOC grijpt preventief in wanneer er in uw ICT-omgeving structurele problemen ontstaan. We houden onze eigen Cloud diensten in de gaten, maar ook de on-premise en cloud oplossingen van onze klanten.
Monitoring van uw bedrijf.
Met het Heartbeat Monitoring systeem dat binnen ons NOC is geïmplementeerd kunnen we al uw processen actief in de gaten houden. Zodra er afwijkingen geconstateerd worden zal ons systeem hier direct melding van maken en indien gewenst onze engineers alarmeren actie te ondernemen. U kunt zelf de keuze maken wat u door ons wilt laten monitoren en op ieder moment opschalen wanneer nodig. Van workstations tot datalijnen; de mogelijkheden zijn onbeperkt.
Monitoring van kritische technische processen.
Het Research en Development team van Reset heeft samen met Adésys de Octalarm Touch ontwikkeld. De Octalarm-Touch is een alarmmelder voor het bewaken van kritische technische processen. Zodra er een storing in het proces is, start de Octalarm-Touch de alarmoproepen.
Meldingen over kritieke bedrijfsprocessen komen direct bij u binnen, op de manier die u wilt: een sms, notificatie, telefoontje of gaat er een alarm af zodra er een storing plaats vindt. Hierdoor kan tijdig actie worden ondernomen. Zo voorkomt u schade en productieverlies.
In de praktijk.
Dagelijks komen er van alle Managed Services meldingen binnen die beoordeeld moeten worden door het NOC. Omdat veel bedrijven afhankelijk zijn van deze services is snel en doortastend ingrijpen noodzakelijk wanneer een melding alarmerend is. Duidelijke communicatie met de engineers, maar ook korte lijnen met softwareleveranciers en datacenter diensten is hierin cruciaal.
1. Calamiteiten
Bij een grote storing wordt er een calamiteitenteam samengesteld. Collega’s van de verschillende afdelingen samen komen in onze uitwijklocatie die op dat moment dienst doet als Crisiscentrum. Doordat er van elke afdeling collega’s vertegenwoordigd zijn kunnen we klanten en leveranciers snel en duidelijk informeren over de problemen. De afdeling Communicatie plaatst een alert op onze website, accountmanagers informeren samen met de Servicedesk klanten over de voortgang terwijl R&D en NOC werken aan een oplossing.
2. End points
NOC is ook verantwoordelijk voor de controle op de diensten die ingericht worden door de engineers voor klanten op locatie. Door globale controles uit te voeren zorgen we dat de dienstverlening optimaal wordt ingericht.
3. Opschalen
Elke maand worden er nieuwe klanten naar onze Cloud gemigreerd, dit zorgt ervoor dat de omgeving evenredig moet worden opgeschaald. NOC houd de capaciteit nauwlettend in de gaten en zorgt tijdig voor uitbreiding van de hardware.
4. Vooruit kijken
Alle Managed Services die we bieden worden gefaciliteerd vanuit onze datacenter locaties bij i3D, Leaseweb en Transip. De R&D afdeling is continu bezig met het verbeteren, updaten, vervangen van bestaande diensten. Eventuele projecten die hieruit voort komen worden door het NOC in goede banen geleid. Veel projecten worden intern op de afdeling NOC uitgevoerd en afgerond en andere worden samen met de engineers van onze klanten gerealiseerd.
Neem contact op.
Als u zich oriënteert op een nieuwe ICT leverancier kan het u af en toe even duizelen. Wij beantwoorden graag al uw vragen.
U kunt natuurlijk ook bellen met
Of mailen met