Wat is VoIP?

Steeds meer bedrijven bellen via hun internetverbinding, beter bekend als Voice over Internet Protocol (VoIP). Met VoIP kunt u niet alleen veel goedkoper telefoneren, maar krijgt uw organisatie ook veel meer mogelijkheden.

VoIP van Reset

Wanneer u kiest voor VoIP van Reset krijgt u in één keer de beschikking over een volledige telefooncentrale. Met alle bijhorende functies kunt u optimaal gebruik maken van de voordelen van VoIP.

De ontwikkeling, installatie en ondersteuning van deze telefooncentrale ligt volledig bij Reset. Bij een eventuele migratie realiseren wij dan ook altijd een naadloze overgang van traditionele telefonie naar VoIP. Vanwege de nauwe integratie met het computernetwerk is het ook mogelijk om diverse softwareapplicaties op uw PC te koppelen aan de telefooncentrale. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om via verschillende softwarepakketten met één muisklik direct nummers te bellen. Hierdoor is het niet meer nodig om telefoonnummers in te toetsen.

Reset biedt twee verschillende telefooncentrales aan: Cloud VoIP of de PBX. Deze beschikken over dezelfde functies, maar verschillen in oplevering. Bij de PBX krijgt u een fysieke centrale die u kunt installeren in uw eigen bedrijfspand, terwijl u bij Cloud VoIP een telefonie-oplossing krijgt zonder hardware.

Vraag nu een offerte aan

Wat heb ik nodig?

Internetverbinding

Als u wilt bellen via VoIP is het hebben van een snelle en stabiele internetverbinding een vereiste. Ook is het van belang dat de router zo ingesteld is dat deze het telefonieverkeer goed doorlaat en dat er voldoende uploadsnelheid is. Voor het voeren van een telefoongesprek is ongeveer 100 kb/s download- en uploadsnelheid nodig. Als u twijfels heeft over uw netwerksituatie, dan geven wij u graag advies of kunnen wij deze inventariseren bij u op locatie.

Telefoonnummers

Net als bij traditionele telefonie heeft u één of meerdere telefoonnummers nodig waarop u bereikt kunnen worden. Bij een overstap kunt u ervoor kiezen om eigen telefoonnummers mee te nemen (porteren) of nieuwe nummers uit te kiezen. Zo kunt u kiezen voor regionale (010, 020, 070, etc.) of landelijke nummer (085, 088-blok). Ook kunt u ervoor kiezen om internationale nummers in te zetten, als uw bedrijf ook in het buitenland actief is.

Toestellen

Tenslotte heeft u natuurlijk telefoontoestellen nodig om uw werknemers daadwerkelijk te kunnen laten bellen. Een VoIP-toestel kan op iedere locatie met een internetverbinding bereikbaar zijn: op deze wijze kunnen u of uw werknemers plaatsonafhankelijk bereikbaar zijn op één en hetzelfde nummer. U kunt kiezen uit verschillende soorten toestellen.

  • Vaste toestellen (of bureautoestellen) zijn logisch wanneer de gebruiker een vaste werkplek heeft en nergens anders bereikbaar hoeft te zijn.
  • DECT-toestellen zijn de logische keuze wanneer een werknemer dynamisch heen en weer beweegt tussen verschillende ruimtes.
  • Softphones zijn geschikt voor organisaties die geen extra telefoniehardware willen aanschaffen, maar direct via een pc willen bellen.
Terug naar boven
Menu