Wat is VoIP
en wat kan mijn organisatie ermee?

Een korte uitleg over
bellen via internet.

Wat heeft u nodig?
Wat is VoIP en wat kan mijn organisatie ermee?

De beste oplossing voor zakelijke telefonie

Steeds meer bedrijven bellen via hun internetverbinding, beter bekend als Voice over Internet Protocol (VoIP). Waar u voorheen ISDN-lijnen nodig had om hierover te bellen, worden deze met VoIP overbodig. Met een telefooncentrale in de cloud (Cloud VoIP) of een fysieke telefooncentrale (PBX) kunt u voortaan ieder telefoontoestel op uw internetverbinding aansluiten. Zo kunnen uw werknemers plaatsonafhankelijk bereikbaar zijn op één en hetzelfde nummer.

Wat heb ik nodig voor zakelijke VoIP?

Om binnen uw organisatie gebruik te gaan maken van VoIP heeft u aantal dingen nodig. Reset kan u hierin volledig ontzorgen: van het controleren van uw internetverbinding tot het bestellen en installeren van al uw toestellen.

Telefooncentrale

Telefooncentrale

Om alle inkomende en uitgaande gesprekken binnen uw organisatie op een professionele wijze te laten verlopen heeft u een telefooncentrale nodig. Hiermee kunt u bijvoorbeeld eigen nummers toewijzen aan werknemers, belgroepen instellen (waardoor gesprekken bij meerdere werknemers binnenkomen, een keuzemenu instellen of een wachtrij met muziek instellen.

Telefoonnummers

Telefoonnummers

Net als bij traditionele telefonie heeft u één of meerdere telefoonnummers nodig waarop u bereikt kunnen worden. Bij een overstap kunt u ervoor kiezen om eigen telefoonnummers mee te nemen (porteren) of nieuwe nummers uit te kiezen. Zo kunt u kiezen voor regionale (010, 020, 070, etc.) of landelijke nummer (085, 088-blok). Ook kunt u ervoor kiezen om internationale nummers in te zetten, als uw bedrijf ook in het buitenland actief is.

Internetverbinding

Internetverbinding

Een snelle en stabiele internetverbinding is een vereiste wanneer u wilt gaan bellen via VoIP. Ook is het van belang dat de router zo ingesteld is dat deze het telefonieverkeer goed doorlaat en dat er voldoende uploadsnelheid is. Voor het voeren van een telefoongesprek is ongeveer 100 kb/s download- en uploadsnelheid nodig. Als u twijfels heeft over uw netwerksituatie, dan geven wij u graag advies of kunnen wij deze inventariseren bij u op locatie.

VoIP-apparatuur

Toestellen

Uiteraard heeft u natuurlijk apparatuur nodig om uw werknemers daadwerkelijk te kunnen laten bellen. U kunt kiezen uit verschillende soorten toestellen: vaste toestellen, DECT-toestellen of headsets. Een VoIP-toestel kan op iedere locatie met een internetverbinding aangesloten worden op uw telefooncentrale. Zo kunnen uw werknemers plaatsonafhankelijk bereikbaar zijn op één en hetzelfde nummer.

Netwerkapparatuur

Netwerkapparatuur

Helaas zijn niet alle modems van internetproviders geschikt om goed te kunnen telefoneren met VoIP-telefonie. Als uw modem niet geschikt is voor VoIP, kunt u mogelijke problemen ondervinden. Daarom geeft Reset altijd uitsluitsel over uw huidige aansluiting. Ook kan Reset geschikte modems of routers leveren en installeren. Met de juiste aanpassingen zorgen wij ervoor dat u zonder problemen kunt bellen met uw telefooncentrale en toestellen.

Terug naar boven